2025. február 16., vasárnap

Februári áthaladózás!

Az év második hónapjában is akadt lehetőségem fel-fel tekintgetni az égboltra a fényképezővel. Szerencsémre ez a hónap se a citrom díjra volt esélyes és bőven tudtam repülőket áthaladtuk közben fotózni. Így volt szerencsém belefutni az egyik bakancs listámba is ami ugyan nem a legerősebb felvétel, de ameddig nincs jobb, addig végre van ilyen. De akad ebben a hónapban is egy számomra új légitársaságba. Ezzel pedig ebben a hónapban is növelve azt a mára már korántsem olyan szűk listát amit eddig spottoltam az évek alatt. A bejegyzésben szerepelni fog most Atlas Air, Air France, Qatar Airways és Turkish Airlines is.
Elsőnek nézzük a kezdőképen szereplő Silkway West Airlines repülőgépét, a 4K-BCH-t. Ez a Boeing 747-467F éppen Frankfurtba tartott 10 973 méteren 741 km/h sebességgel amikor a kép készült róla.


A következő repülőgép pedig egyenesen az egyik bakancslistám! Ez egy USAF Boeing KC-135R Stratotanker! Nagyon régóta szerettem volna megfotózni egy ilyet is már. Bár nem éppen a legélesebb kés a fiókban, de azért nagyon örülök neki! A katonai mozgását végző 591476 számú repülőgépet 11 880 méteren 885 km/h sebességgel sikerült elcsípnem.


Ezt követően egy Atlas Air is fölém repült. Ez pedig egy Boeing 747-46NF és az N451PA lajstromszámmal repül. Az Amsterdam felé utazó gép 10 363 méteren 867 km/h sebességgel közlekedett a kép készültekor.


A sorozat következő tagja egy British Airways. Ez egy Boeing 787-9 Dreamliner repülőgép. A Shanghai felé igyekező G-ZBKC 11 270 méteren 870 km/h sebességgel közlekedett.


Ezt követi az Air France Airbus A350-941 repülőgépe az F-HTYO. Ez a repülő Parisba tartott 12 192 méteren 889 km/h sebességgel a kép készültekor.


A folytatást a Qatar Airways A7-BAO repülőgépe hozta el. A Boeing 777-3DZ(ER) Londonba tartott amikor 10 973 méteren 845 km/h sebességgel megfotóztam.


Majd érkezett fölém egy Challenge Airline is. Mégpedig a 4X-ICA lajstromú Boeing 747-4EVF(ER) repülőgép egy felhős napon lett elcsípve, de a cirrus szerencsére jól is áll a képnek. A Tel Avivba közlekedő gép 10 058 méteren 982km/h sebességgel repült.


A sorozat következő tagja egy cserélős kép. Ugyanis a Wizz Air HA-LGR repülőjét már spottoltam korábban, azonban ez egy sokkal jobb kép lett róla. Bár az áthaladó, approach és runway/gnd képeket is  szívesen egymás alá teszem egy-egy repülőről, erre még példa nem volt. Jelen esetben az előző kép egy approach kép, de erősen bemozdult. Így jelenleg az áthaladós marad erről az Airbus A321-271NX repülőről is, ami a képen éppen Leeds felé tart 10 980 méteren 785 km/h sebességgel.


Ezt egy újabb Qatar követte, mégpedig az A7-BHQ repülőgép. A Boeing 787-9 Dreamliner éppen Doha felé tartott amikor 11 278 méteren 900 km/h sebességgel elcsíptem. Ezen a képen egyébként nagyon jól látszik a bakancslistás sopánkodásom miértje. Ez a Qatar nem csak kisebb repülőgép, de jóval távolabb is volt mint a Stratotanker. A légkör kegyessége miatt azonban ezt a képet sikerült ilyen szépen meglőnöm. Nem hiába írtam a légkör szeszélyeiről bejegyzést, majd olvasd el azt is. 


Majd elérkezett a pillanat ebben a sorozatban is, hogy nyissunk egy új szekciót.. Ugyanis fölém repült egy számomra még nem látott gép. Ez pedig az Air Astana egyik repülője volt, az EI-KGF. Az alulról szinte semmit mondó repülőgép egy Airbus A321-271NX(LR) és Frankfurt felé tartott 10 363 méteren 800 km/h sebességgel. Remélem, hogy a Qatarhoz hasonló oldalas képet is sikerül készítenem róla.


A sorozat végéhez közeledve még sikerült egy Emirates-t is elcsípnem. Ez az a A6-ENV, Boeing 777-31H(ER) repülőgép volt. A Londonba utazó gépet 10 973 méteren 845 km/h sebességgel fotóztam le.


Majd egy Turkish Airlines is lencsevégre került. Ez a TC-JYN, Boeing 737-9F2(ER) repülőgép volt ami éppen Istanbulba tartott 10 668 méteren 880 km/h sebességgel a kép készültekor. 


A sorozat zárását pedig egy KLM hozta el. A PH BVC repülőgép egy Boeing 777-306(ER), ami Amsterdam felé tartott 10 363 méteren 852 km/h sebességgel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére