2024. augusztus 31., szombat

Holdazós Kisérletek

Ahogyan tavaly, úgy idén is próbálkoztam néhány Hold előtt át suhanó repülőgépet megfényképezni. Bár most inkább kevesebb sikerrel. Persze, sokat kivesz a videók gyártása belőlem, de valahogy a pont jókor jó helyen dolog sem éppen akar sikerülni. Lentebb bemutatott 5 fényképen, több kevesebb sikerrel indultam neki a dolognak, és talán több időt is szentelhettem volna erre, de nem így alakult. Van közte igazán dühítő kép is. Bár ez csak rajtam múlott. De ilyen ez a dolog. Sokat kell próbálkozni és még többet gyakorolni vele, mert a tavalyi képekből hamar kiderül, hogy a szerencsés áthaladás kevés egy igazán jó képhez. 
Most pedig inkább a szerencsés helyzetek nem akartak össze jönni. Itt van például a kezdőkép amin a Magma Air egyik 747-se éppen elkerüli a Holdat. Nem sok híja volt, talán szabad szemmel még tűnhetett is úgy, hogy éppen súrolta, mert a körülöttem állók, akik pontosan tudták, hogy mit szeretnék készíteni még fel is hurrantak amikor a gép elhalad a Holdnál. Persze zoomban ez már azért teljesen más. Sok próbálkozásról nem készült anyag mert a "Nah most! Most átmegy előtte!" pillanat vált semmivé amikor a zoomban következtettem ki az útját. Néhányukról készült fénykép csak. 


Ez a Wizz Air például szintén úgy tűnt az érkezésekor, hogy tökéletes pályán halad a számomra. Az FR24 alapján is abban a szegmensben érkezett ahol jó eséllyel halad el a Hold előtt. Azonban ezt a Hold haladása és a rossz pálya nézet elvitte. Na nem azért szólt közbe a Hold, mert arrébb ugrott, hanem mert elég ritkásan mennek majdnem azonos pályán a gépek az égen, és egy "szinte Hold" repülőgép útvonalán érkezett a gép. Igaz ennyivel később, így hiába volt az akkori vagyis előző géphez képest ez a repülőgép a Holdhoz közelebb, mert a Hold mozgása közben már máshol volt az égitest. 


Persze van amikor azonnal látszik, hogy nem fog össze jönni. Így volt ez ezzel a Qatar Airways-el is. Itt ahogyan az látható is a zoom állásából, direkt nem is terveztem a Holdas áthaladást. A csillagképpel akartam összehozni, és valamelyest ez sikerült is. Így egy számomra eléggé ritka kép készült el. Azért ez a kép tetszik eléggé.


Ez a kép egy dupla vagy semminek indult. A balról ékező Singapore eléggé hamar látszódott, hogy nem fog Hold előtt haladni. Jó.. a hamar kaphatott volna egy jelzőt, mert akik ott maradtak, hátha lesz Hold kép azok is sokáig azt hitték, hogy a semmi után jön egy dupla, sőt talán Hold előtt találkozós kép. Mivel a két gép elölről és hátulról érkezett ezért viszonylag nehéz volt felmérni, hogy mi lesz a pályájuk. Az FR24 itt pedig kicsit talán tévedett is mert a Singapore pályáját néhányszor korrigálta haladása közben. A jobbról érkező Pegasus Airlines viszont egészen a kép készültéig nem volt annyira biztos. Talán egy kicsit most is megvezeti a szemet a haladásával. Mivel a Hold előtt semmiképpen sem találkoztak volna, így ebben a pozícióban lőttem meg a képet. De azért a Hold is szerepel rajta. 


Végezetül egy hatalmas tusé! Ezt a Vigin Atlanticot éppen nem figyeltem. Tudtam, hogy jön de valami elvonta a figyelmem. Mire oda néztem éppen szelte át a Holdat. Amire pedig odaértem a géppel, már csak a kondenz egy darabja volt látható előtte. Így ennél jobban felesleges lett volna zoomba esni vele. Hát.. ez a Holdazós kép nem a repülőgépen múlt az már szent. Nem tudom, hogy idén jutok-e még ki Holdazni, de ha igen remélem jobban sikerül majd azért.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére