Tervezetten még a programok előtt akartam megérkezni Ballószögre és ez valamennyire sikerült is. Már a fogadtatás nagyon családias jellegű volt, és még meglepetést is kaptam ami jól sikerült mert meglepődtem nem is kicsit. Már ekkor feltűnt, hogy a szervezés is sokkal rendezettebb mint tavaly. Az "apronban" volt ismételten a nagyobb forgalom hiszen ez helyezkedik el a hangárhoz a legközelebb. Ismételten volt DJ és hangár látogatási lehetőség. A pálya 32 vége felől a tavalyihoz hasonlóan pedig a kiállított gépek. Azonban most arculattal lettek ellátva és szépen sorban álltak egymás mellett a jobb oldali "taxiwayen". Ami szintén azonnal feltűnt, hogy idén a bal oldal sem volt üres. Jó, ha nagyon flottul akarom írni, akkor tavaly sem, mert a 32 küszöb után picivel volt hőlégballon is volt csak én nem vártam meg. Itt most az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület sátra adta meg a kezdést és mellette sorakoztak az RC repülősök! Így egy "U" alakot formálva a reptéren. A további változás itt még nem tűnt fel, a sárga hangárt pedig tudtam, hogy nyitva. Sajnos idén is lemaradtam a gépek érkezéséről, így lehet jövőre ha lesz harmadik része is a rendezvénynek akkor én a napfelkeltére megyek ki és ott iszom meg az első kávémat ahonnan a legjobban látni a pályát. Szép, álombeli napkezdés lehetne és talán nem kések le a repülők érkezéséről. Amiből idén azért sokkal több volt statikusan. A sort az egyik kedvencem (és bakancs listám), egy Scheibe SF25 Falke nyitotta meg, méghozzá a D típus HA-1294. Természetesen idén sem egyedül érkezett, és a kék színű társa, a HA-1294 C Falke közvetlenül mellette állt. Mellettük a HA-XBY Corvus-Corone Mk.1 foglalt helyet, vele tavaly is tudtunk találkozni. Szintén ismerősként az OM-M987 Sting Sport TL-2000 folytatta a sorozatot aminek örültem, mert máshol eddig még nem futottam bele ebbe a gépbe. Úgy nagyjából eddig volt a tavalyihoz hasonló a statikus sor. Ugyanis idén több gép érkezett. A folytatást az OM-M105 Tecnam P2002JF Sierra adta meg,és mellette az OM-M624 Evektor-Aerotechnik EV-97 Eurostar ácsorgott lezárva a merev szárnyú részleget. Innentől a egy kis helyet kihagyva következtek a sárkány repülők. Itt állt az 52-40 Apollo C-15DD Jet Star, mellette az 54-24 Apollo C-15TN Racer GT, az 54-11 Apollo C-15 Racer és végül a sort bezárva az 54-09 Apollo CXMD Aircross. Komolyan mondom, ha ez a 4 kis sárkány egyszerre érkezett meg, azt nagyon meg néztem volna. Szóval jövőre ha lesz én a napkeltére érkezem az első kávémat a reptér mellett meginni és közben magamba szívom azt a miliőt ami egy repteret jellemez, mert azt amúgy is imádom. A gépek fogadásáig még volt egy kevéske időm így átmentem a jobb oldalra is szétnézni kicsit. Itt ugye mint fentebb írtam az Ég Katonái Hagyományőrző Egyesület sátra nyitotta a sort. A sátor azonban nem csak egyszerű bemutatkozó sátor volt, hanem egy pilóta ülést is hoztak magukkal, amit bátran ki lehetett próbálni. Nekem a Cessna 150M repülés és Szolnoki MiG-21-es beülés épp elég volt ahhoz, hogy tudjam mennyire szűk lenne nekem az az ülés, így kihagytam. A sort pedig az RC repülősök folytatták, aminek a végén egy kisebb reptér jelleget alakítottak ki maguknak. Már innen sejthető volt, hogy lesznek felszállások a részükről is. Sok látnivalót hoztak magukkal, volt köztük egy Aermacchi MB339RC a Tricolor festésével, egy Zlin C-37 "Cmelak" ami időnként húzó szerepet töltött be az MdM1 Fox sikló repülő számára. Épp a sor végére értem, amikor elérkezett végre a pillanat és beindult a program! Megérkeztek a Kiskunfélegyházi repülőgépek, két gyrocoptert bemutatva. A látványos beköszönést az OM-M776 DTA-Delta Strikes Aviation J-RO és az OM-M925 MTOsport Sport Eagle gyrocopterek követték el, és az OM-M925 egy kisebb bemutatót is tartott a számunkra. Ez kifejezetten tetszett! A copterek a merev szárnyúak és a sárkányok közé, a kihagyott helyre álltak be, ezzel értelmet nyerve a kihagyásnak, és megmutatva az idei év nagyobb szervezettségét. A pálya 400 méteres így bőven van hely, szóval akár még több gép is elférhet itt majd. Nem sokat kellett várni arra, hogy két Yakovlev is feltűnjön az égbolton. Ez egyik a YAK-52 volt, ami idén ezúttal csak üdvözlésként érkezett, a másik a YAK-55 ami viszont számomra is teljesen új volt és most ezzel tartott bemutatót Vári Gyula. Hát nem semmi produktum volt, azt meg kell hagyni. Hagyok képeket majd a beszámoló alatt, mert ezt úgy se lehet elmondani sem leírni. De ismételten nagyot hozott el idén is szerencsére. Gyuláékat követően egy meglepő fordulat érkezett, ugyanis a Cmelak felhúzta a siklót egy bemutatóra. Majd több kis RC is birtokba vette az eget a reptéren. Én pedig szépen leballagtam a sárga hangárhoz. Itt találkozhattam Besenyei Péter műrepülő világbajnok Corvus Racer 540 repülőgépével, azonban összeszerelt állapotban. Ez jó, mert tavaly egy "robbantott" kiállítást tartottak vele, idén pedig statikus gépként volt jelen. Ez ennyivel több fényképezési lehetőség. A csarnokban szintén megtalálható volt az Airial Robotics GT20 Gyrocopter azonban idén az eseményen is részt vett és most ő volt megbontva a Red Bull helyett. De a lehetett látni a csarnokban itt-ott drónokat is vagy RC repülőket. Sajnos idén a Corvus Racer "utcai" verziója nem jött el. Kár mert komolyan nézett ki a két racer egymás mellett, de szívesen meglestem volna a statikus soron is, korlátok nélkül. Ahogy haladtam vissza a 32 küszöb felé a statikus soron terveztem ismét végig menni, hogy részletesen is tudjak képeket gyártani a későbbi repülő bemutatókhoz. De ezt a tervemet egy újabb meglepetés szakította félbe, ugyanis az RC srácok felreptették a sugárhajtású Aermacchit! Nanaá, hogy nem akartam lemaradni róla, hiszen amúgy is érdeklődöm az RC iránt. Ez pedig egy örök pillanatra sikeredett, ugyanis az Apollo Aircross szárnyai alatt, az általa biztosított árnyékból tehettem meg mindezt. Óriási élmény volt így fotózni. Az Aircross sárkány szárnyait lágyan lengető szél, az akkor fellépő tipikus hangok, a kis gép közvetlen közelsége és a nem minden napi látvány, az egyébként vonzó hangorgánummal rendelkező Airmacchi által... Igyekszem, de mégis leírhatatlan pillanatokat jelentett számomra. Durván akkor éreztem hasonlót, amikor LHJK-n az akkor még felújítás alatt álló Mig-21 fotózása közben egy leszálló és pályát elhagyó gép hangjára lettem figyelmes és amikor megfordultam a számomra igen kedves HA-CTI gurult el mellettem. Azt tavaly meg is írtam, illetve a felső menü "Repülős Tartalmak" részében a "Veréb is madár" videóban el is mesélem, meg is mutatom a felvételt. Szóval, csak azért említettem meg, hogy elmondjam mennyire hangulatos volt. Miután letette a gépek kötöttek le és a róluk készült képek készítése. Amikor a sor végéhez értem eszembe jutott, hogy
láttam egy standot belépéskor. Mivel eléggé szaladt az idő aznap így már nagyon jól esett volna egy kávé. Pont úgy mint tavaly, a teljes apparátust végig nézve és fotózva jött el az a pillanat a kávéért. Azonban most biztos voltam benne, hogy tudok inni a helyszínen is. Nem csak, hogy kávé, de kisebb nasik és élénkítő üdítők is voltak a standnál, a kávé pedig rendes kávé volt és finom is. Így újult erőre kapva eldöntöttem, hogy néhány pillanatot még megfotózok és élvezem még egy kicsit a jó időt a repülőtéren. Nem sok idő múlva az OM-M925 fel reppent és egy újabb bemutató repülést tartott a számunkra. Nem kicsit fel spanolva a hangulatot az eseményen. Ezt az RC repülők követték és ismét emelkedett az Airmacchi is. Illetve a többi RC felváltva többnyire. Így tulajdonképpen mindig repült valami a reptéren és felette. Mivel az esemény folyamatosan fenntartotta a figyelmem és már az elején feltűnt, hogy a nagy hangárban idén a beszélgetések és beszámolók lesznek megtartva, így benéztem én is. Tudjátok, hogy én inkább a külső eseményeket szeretem, a repülők közelségét és a repülések látványát. A "nézzünk közösen 50-en videót" nem az én világom és most sem ragadtam le, de még a részemről is emelt a belteres hangulaton, hogy amikor beléptem éppen Topi mesélt a katapultálásának élményeiről. Egy pillanatra még megfordult a fejemben, hogy csináljak néhány képet róla, de pontosan tudom, hogy pár fotós, illetve leginkább Dave, az én kedves haverom megfelelő komolysággal vett részt az eseményen és a Dave Productions logója sem véletlenül került fel a rendezvény program listájára. Így majd én is onnan fogok erről képeket nézni. Viszont a makett asztal egyenesen oda vonzott magához. Nagyon jól be volt rendezve a Kecskeméti Bázis Makettklub által. Festmények, képkiállítás, repüléshez köthető tárgyak is voltak, tök jól meg volt csinálva. Nekem a Corvus csalogatta a figyelmemet és próbáltam lesni, melyik gép van egészen a fal mellett, de úgy volt éppen elé pakolva, hogy nem látszott a regisztrációja. Talán majd legközelebb. Itt már ezért meg kell jegyezni, hogy délután egy óra is múlt. Szóval szaladt az idő rendesen, mégsem állt le az esemény sorozat. Az OM-M925 ismételten emelt, és egy szép bemutató repülést csinált a reptér felett. Tényleg folyamatosan volt mindig valami látni való, remélem a srácokkal Kiskunfélegyházán is találkozok majd. Én még próbáltam magamon frissíteni egyet, ami sikerült is, de azért érezhető volt már délutánban, hogy reggel végeztem a melóval. De az OM-M776 emelkedése, és távozásával egybe kötött áthúzásai hamar élénkebbé tettek. Sajnos a programban jelölt Jakabi gépek idén nem tudtak eljönni, de ha rajtuk múlik és jövőre lesz megint LHBL esemény akkor itt lesznek az biztos. Néhány beszélgetés a standoknál, kitelepüléseknél és egyszer csak azon kaptam magam, hogy az OM-M925 ismételten emelkedik. Ezúttal azonban már távozóban volt. Még néhány bemutató kört megejtett, és áthúzásokkal egybe kötve elköszönt. Higgyétek el, saját fülemmel hallottam, hogy a pilóta mennyire önzetlenül azon volt, hogy a résztvevők kedvében járjon. Én örülök, hogy össze futottunk itt LHBL-n! Ekkora már erősen délutánban voltunk és egyre nehezebbnek éreztem a kamerát is már. De még kicsit vártam. Viszont amikor az OM-M624 is elköszönt már tényleg úgy éreztem hogy szinte a végéig maradtam. Így én is elköszöntem mindenkitől és útnak ejtettem az autót. Összességében egy nagyon jó rendezvény volt. A tavalyi családias hangulat megmaradt. Azonban mégis szinte teljesen más volt. A "ki megyek a reptérre spottolni" érzetet idén a "repülős találkozó" érzet váltotta fel, aminek örülök, hogy a részese lehettem. Ha ez a rendezvény sorozat lesz, és minden évben ehhez tartva magukat erősödik meg és lesznek többen és többen, akkor egy teljesen új vonalat nyitnak meg a repülős rendezvények alatt. Egy olyat, mint a motoros találkozók, csak itt repülőgépekkel. Ugyan azzal a szabad családias hangulattal és kedves helyszínnel. Bízok benne, hogy így lesz.
Alább sok képet megosztok, de leginkább a Facebookon faragtam erre a célra egy mappát. Ide klikkelve, vagy a jobb oldali kép menüből eléritek!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése