Legénység: 1
Kapacitás: 4 utas
Hossz: 38 láb 9,5 in (11,824 m), beleértve a rotorokat
Törzshossz: 31 láb 2 in (9,50 m)
Magasság: 9 ft 6,5 in (2,908 m)
Belső méretek: 7 ft 2 (2,18 m) hosszú, 4 láb 2 -rel (1,27 m) szélességgel, 4 láb 3 -os (1,30 m) magassággal, plusz 16 cu ft (453 l) poggyászrekesz
Üres súly: 1 455 font (660 kg)
Maximális súlya: 3200 font (1 451 kg)
Erőmű: 1 × Allison 250-C20 motor, 400 lóerő (298 kW)
Fő rotor átmérője: 33 ft 4 in (10,16 m)
Kapacitás: 4 utas
Hossz: 38 láb 9,5 in (11,824 m), beleértve a rotorokat
Törzshossz: 31 láb 2 in (9,50 m)
Magasság: 9 ft 6,5 in (2,908 m)
Belső méretek: 7 ft 2 (2,18 m) hosszú, 4 láb 2 -rel (1,27 m) szélességgel, 4 láb 3 -os (1,30 m) magassággal, plusz 16 cu ft (453 l) poggyászrekesz
Üres súly: 1 455 font (660 kg)
Maximális súlya: 3200 font (1 451 kg)
Erőmű: 1 × Allison 250-C20 motor, 400 lóerő (298 kW)
Fő rotor átmérője: 33 ft 4 in (10,16 m)
Teljesítmény:
Maximális sebesség: 122 kN (140 mph, 226 km/h) az MTOW -n (tengerszint)
Maximális sebesség 5000 lábnál: 116 kN (133 mph; 215 km/h) mtow -nál
Utazási sebesség: 120 kN (140 mph, 220 km/h) mtow -nál, 5000 láb
Hatótávolság: 337 NMI (388 MI, 624 km) MTOW -nál, 5000 láb, körutazás, nincs tartalék
Gyakorlati csúcsmagasság: 20 000 láb (6100 m) az MTOW -nál
Emelkedési sebesség: 1350 láb/perc (6,9 m/s)
Maximális sebesség 5000 lábnál: 116 kN (133 mph; 215 km/h) mtow -nál
Utazási sebesség: 120 kN (140 mph, 220 km/h) mtow -nál, 5000 láb
Hatótávolság: 337 NMI (388 MI, 624 km) MTOW -nál, 5000 láb, körutazás, nincs tartalék
Gyakorlati csúcsmagasság: 20 000 láb (6100 m) az MTOW -nál
Emelkedési sebesség: 1350 láb/perc (6,9 m/s)
Gyáriszám: 2718
A HA-HLR egy Bell 206-os helikopter és egy két pengés, ikermotoros. Eredetileg az Egyesült Államok hadserege által kiírt 1960-as "Könnyű megfigyelő helikopter Program" részére lett tervezve, bár a hadsereg nem választotta ki. A helikopternek nem volt rakományhelye, és csak három utas számára kínált szűk ülőhelyeket. A Bell ezért átalakította a sárkány szerkezetet és sikeresen forgalmazta a repülőgépet Bell 206a Jetranger néven. A hadsereg végül ezt az új tervet választotta ki a. Az első Bell 206A 1966. január 10 -én repült, és 1966. október 20 -án a Jetranger kivitelként megkapta az FAA tanúsítványt. A Jetranger kézbesítése az ügyfeleknek 1967. január 13 -án kezdődött, az első repülőgépet Harry Holly, a Hollymatic Corporation vezérigazgatója és a Bell Ranger korábbi tulajdonosa vásárolta meg. A Jetranger alapvető alakja és kialakítása 1967 óta változatlan maradt, de a Bell 1971-ben bevezette a 206B-os Jetranger II-t. 1977-ben pedig a 206B Jetranger III-t módosított farokrotorral és erősebb motorral. A Jetranger népszerű a sajtó és a hír adó helikopter. A mási9k változat a longranger ami általában légi mentőként és vállalati szállításra használják. 1982. szeptember 1 -jén H. Ross Perot Jr. és Jay Coburn felszáltak Dallasban a Texas szelleme kihívásra egy 206L helikopterral (N3911Z) és csak szeptember 30-án, 29 nappal és 3 órával később tértek vissza. Ezzel ők teljesítették az első világ körüli helikopteres repülést. Az 1970 -es és 1980 -as években a jetrangerek a kutatási területek kritikus részévé vált Kanada, Észak -Kanada, Jukon, az Északnyugati területek, és a sarkvidéki régiókban, ahol a kemény időjárási viszonyok és a durva terep egy olyan helikoptert követeltek, amely minden környezetben felléphet. A Bell 206B tartóssága és alacsony működési költségei miatt a hosszú és néha veszélyes küldetéseket szívesebben teljesítették ezzel a típussal. 1993-ban az amerikai hadsereg a Bell 206B-3-at választotta az új kiképző helikopterének. A HA-HLR modell családja több típus változatot is magába foglal.
Ezek a:
Bell 206b
Korszerűsített Allison 250-C20 motorral.
Agusta-Bell 206b
Licencben építették Olaszországban.
Bell 206b-2
A Bell a 206B modelleket a Bell 206b-3 fejlesztéseikkel frissítették.
Bell 206b-3
Allison 250-C20J motorral és 2 hüvelyk (51 mm) növelt farokrotor átmérővel.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése