2025. július 27., vasárnap

Corvus Racer 312 - D-MCRS

Általános jellemzők:
Legénység: egy
Kapacitás: egy utas
Szárnyfesztávolság: 8,33 m (27 láb 4 hüvelyk)
Üres súly: 295 kg (650 font)
Bruttó tömeg: 472,5 kg (1042 font)
Üzemanyag kapacitás: 108 liter (24 imp gal; 29 US gal)
Erőmű: 1 × Rotax 912ULS négyhengeres, folyékony és léghűtéses, négyütemű repülőgép hajtómű, 75 kW (101 LE)
Propellerek: 3-lapátos kompozit

Teljesítmény:
Utazási sebesség: 280 km/h (170 mph, 150 kn)
Maximális sebesség: 340 km/h (210 mph, 180 kn)

Gyáriszám: E362-71

A Corvus Racer 312 egy magyar ultrakönnyű és könnyű-sport repülőgép amelyet a  Corvus Aerospace of Suzhou tervezett és először 2013. november 1-jén repült. A repülőgépet kompletten és repülésre készen szállítják minden esetben. A Racer 312-t a Corvus Racer 540 kisebb változatának tervezték, a Fédération Aéronautique Internationale mikrolight és az amerikai könnyű-sport repülőgépek szabályai alapján. Tervezése és prototípusa 13 hónapot vett igénybe 2012–13 között. A konzollal rendelkező alacsony szárnyú, kétüléses side-by-side konfiguráció alatt a buborék szélvédő lett kialakítva, frissítették a  tricikli futóművet és a motort. A repülőgép kompozit anyagból készült és 8,33 m (27,3 láb) fesztávolságú az osztott szárnyaival. Az alapfelszereltségbe a
100 LE (75 kW) Rotax 912ULS négyütemű erőgép került. Ezzel a motorral az utazósebesség 280 km/h (174 mph)!

Gondolom mindenkinek feltűnt, hogy kínai gépként is megtalálható az interneten ami nem véletlen. Ugyanis a történetében van egy kis nemzetközi csavar. A Racer 312 valójában magyar fejlesztésű gép. A gyártója eredetileg a magyar Corvus Aircraft volt, akik több kisgépet is terveztek, például a Corvus Phantom-ot, Corvus Racer 540-et (amit Red Bull Air Race-re fejlesztettek). A Corvus Racer 312 is ebből a magyar tervezői műhelyből jött, Aerobon Industries Kft. volt a későbbi gyártója. De akkor a "kínai szál" honnan jöhet? 2010-es évek közepén a Corvus Aircraft valóban együttműködött kínai partnerekkel, és több projektjük (pl. a Corvus Racer 540).  A Corvus Aircraft Hungary a 2010-es évek elején-közepén elkezdte terjeszteni a márkát nemzetközi szinten, és Kínában is keresett lehetőségeket.
Ennek eredményeként létrejött a "Corvus Aerospace (Suzhou)", ami egy kínai vegyesvállalat lehetett ami valószínűleg licencgyártásra és értékesítésre vagy összeszerelésre koncentrált. Így ott is megjelent licencgyártásban vagy bemutatók céljából. Nem kizárt, hogy a Racer 312 is kapott valamilyen figyelmet vagy próbát ott, és emiatt jelennek meg néha „chinese light aircraft” címkével. De a valódi fejlesztési háttér továbbra is magyar!


Corvus Aircraft felépülése és hullámvölgyei


A történet 2004-ben indul, amikor Corvus Aircraft Ballószögön megalakul, pár lelkes mérnökkel, köztük Voloscsuk Andrással. Korai típusuk volt a kétüléses Corvus Corone Mk I/II, majd 2007-ben a Phantom, amit már 
külföldön is forgalmaztak (Falcon LS, Crusader stb.). 
2007-ben a Red Bull-lal kötött szerződés új fejezetet nyitott és megszületett a Corvus Racer 540, amit kizárólag a világbajnok Besenyei Péternek fejlesztettek. Az első prototípus 2009 márciusában mutatkozott be, a versenyeken 2010 nyarán repült Canada‑ban és Európában is (végsebesség 450 km/h, ±12 g terhelés). 2011-ben a cég átalakult, Corvus Hungary LLC néven, megcélozva a sorozatgyártást és a nemzetközi piacokat. A prototípusokat továbbra is fejlesztették külföldi együttműködésben, ám 2020 körül anyagi stagnálás kezdődött, és 2023‑ban jelentek meg bírósági eljárások, pénzügyi nehézségek, illetve vagyonzárás miatt kritikusan nehéz helyzetbe került a cég.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére