Legénység: egy
Kapacitás: egy utas
Szárnyfesztávolság: 8,33 m (27 láb 4 hüvelyk)
Üres súly: 295 kg (650 font)
Bruttó tömeg: 472,5 kg (1042 font)
Üzemanyag kapacitás: 108 liter (24 imp gal; 29 US gal)
Erőmű: 1 × Rotax 912ULS négyhengeres, folyékony és léghűtéses, négyütemű repülőgép hajtómű, 75 kW (101 LE)
Propellerek: 3-lapátos kompozit
Teljesítmény:
Kapacitás: egy utas
Szárnyfesztávolság: 8,33 m (27 láb 4 hüvelyk)
Üres súly: 295 kg (650 font)
Bruttó tömeg: 472,5 kg (1042 font)
Üzemanyag kapacitás: 108 liter (24 imp gal; 29 US gal)
Erőmű: 1 × Rotax 912ULS négyhengeres, folyékony és léghűtéses, négyütemű repülőgép hajtómű, 75 kW (101 LE)
Propellerek: 3-lapátos kompozit
Teljesítmény:
Utazási sebesség: 280 km/h (170 mph, 150 kn)
Maximális sebesség: 340 km/h (210 mph, 180 kn)
Maximális sebesség: 340 km/h (210 mph, 180 kn)
Gyáriszám: E362-71
A Corvus Racer 312 egy magyar ultrakönnyű és könnyű-sport repülőgép amelyet a Corvus Aerospace of Suzhou tervezett és először 2013. november 1-jén repült. A repülőgépet kompletten és repülésre készen szállítják minden esetben. A Racer 312-t a Corvus Racer 540 kisebb változatának tervezték, a Fédération Aéronautique Internationale mikrolight és az amerikai könnyű-sport repülőgépek szabályai alapján. Tervezése és prototípusa 13 hónapot vett igénybe 2012–13 között. A konzollal rendelkező alacsony szárnyú, kétüléses side-by-side konfiguráció alatt a buborék szélvédő lett kialakítva, frissítették a tricikli futóművet és a motort. A repülőgép kompozit anyagból készült és 8,33 m (27,3 láb) fesztávolságú az osztott szárnyaival. Az alapfelszereltségbe a 100 LE (75 kW) Rotax 912ULS négyütemű erőgép került. Ezzel a motorral az utazósebesség 280 km/h (174 mph)!
Corvus Aircraft felépülése és hullámvölgyei
A történet 2004-ben indul, amikor Corvus Aircraft Ballószögön megalakul, pár lelkes mérnökkel, köztük Voloscsuk Andrással. Korai típusuk volt a kétüléses Corvus Corone Mk I/II, majd 2007-ben a Phantom, amit már
2007-ben a Red Bull-lal kötött szerződés új fejezetet nyitott és megszületett a Corvus Racer 540, amit kizárólag a világbajnok Besenyei Péternek fejlesztettek. Az első prototípus 2009 márciusában mutatkozott be, a versenyeken 2010 nyarán repült Canada‑ban és Európában is (végsebesség 450 km/h, ±12 g terhelés). 2011-ben a cég átalakult, Corvus Hungary LLC néven, megcélozva a sorozatgyártást és a nemzetközi piacokat. A prototípusokat továbbra is fejlesztették külföldi együttműködésben, ám 2020 körül anyagi stagnálás kezdődött, és 2023‑ban jelentek meg bírósági eljárások, pénzügyi nehézségek, illetve vagyonzárás miatt kritikusan nehéz helyzetbe került a cég.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése