Általános jellemzők:
Legénység: 2
Hosszúság: 7,60 m (24 láb 11 hüvelyk)
Szárnyfesztávolság: 15,30 m (50 láb 2 hüvelyk)
Magasság: 1,68 m (5 láb 6 hüvelyk) farokkerekes futómű
Szárny területe: 18,20 m 2 (195,9 négyzetláb)
Üres tömeg: 435 kg (959 font)
Maximális felszállási tömeg: 650 kg (1433 font)
Üzemanyag-űrtartalom: 55 L (14,5 UG gal, 12,0 Imp gal) standard
Erőmű: 1 × Rotax 912 A flat-4, léghűtéses, vízhűtéses hengerfejekkel, 48 kW (65 LE)
Légcsavarok: 2 lapátos
Hosszúság: 7,60 m (24 láb 11 hüvelyk)
Szárnyfesztávolság: 15,30 m (50 láb 2 hüvelyk)
Magasság: 1,68 m (5 láb 6 hüvelyk) farokkerekes futómű
Szárny területe: 18,20 m 2 (195,9 négyzetláb)
Üres tömeg: 435 kg (959 font)
Maximális felszállási tömeg: 650 kg (1433 font)
Üzemanyag-űrtartalom: 55 L (14,5 UG gal, 12,0 Imp gal) standard
Erőmű: 1 × Rotax 912 A flat-4, léghűtéses, vízhűtéses hengerfejekkel, 48 kW (65 LE)
Légcsavarok: 2 lapátos
Teljesítmény:
Maximális sebesség: 190 km/h (120 mph, 100 kn)
Utazási sebesség: maximum 180 km/h (110 mph, 97 kn).
Hatótáv: 700 km (430 mi, 380 nmi)
Maximális siklási arány: 23-24
Utazási sebesség: maximum 180 km/h (110 mph, 97 kn).
Hatótáv: 700 km (430 mi, 380 nmi)
Maximális siklási arány: 23-24
Gyári szám: 4423
A Németországi D-KHOG regisztráció alatt töltött éveit követően Ausztriába került OE-9062 regisztráción, majd onnan Magyarországra amikor is megkapta a HA-1284 regisztrációt. Jelenleg Ballószögön repül.
A HA-1284 egy Scheibe SF-25C Falke ami egy német gyártmányú túramotoros vitorlázórepülő, és a Scheibe Flugzeugbau korábbi Bergfalke siklójából fejlesztettek ki. 2006 májusa óta a vállalkozást a Scheibe Aircraft GmbH irányítja. A cég gyártotta a Motor Spatz-ot, de úgy döntött, hogy majd jobb könnyű repülőgépet gyárt a Bergfalke vitorlázórepülő alapján. A tervezett típusnak új elülső törzse volt, zárt pilótafülkével, két egymás melletti üléssel, és eredetileg egy Hirth F10A2a motorral az orrában. Először 1963 májusában repült SF-25A Motor Falke néven . Egy első adag repülőgép után a szárnyat leengedték, és átnevezték SF-25B Falke névre. Számos változat készült különféle motorokkal, és a típust a Sportavia-Putzer, az Aeronautica Umbra (Olaszország), a Loravia (Franciaország) és a Slingsby (Egyesült Királyság) is gyártotta. A jelenlegi modell az SF 25C. Jelenleg háromféle motorral kapható amik a Rotax 912 80 LE, a Rotax 912S (100 LE) és a Rotax 914F3 (115 LE).
Változatok:
SF-25A motor Falke
Az első típusok. Ezek Hirth F10A2a motorral készültek és 56 darabot gyártottak belőlük.
SF-25B Falke
A továbbfejlesztett változat alsó szárnyhelyzettel és 45 LE-s Stark Stamo motorral, amiből 372 lett építve.
SF-25C Falke
Ugyanaz, mint az SF-25B, de generátorral és elektromos indítóval. Ebből a típusból készültek alváltozatok is amelyek a következően alakultak. A Falke 1700 egy 49 kW (65 LE) Limbach 1700 EA 1 IA motorral volt szerelve és a propeller 3450 fordult percenként. Falke 2000 ami 60 kW (80 LE) Limbach 2000 EA motorral szerelve, 3450 ford./perc sebességgel forogott a propeller. A Rotax Falke
három változatban is elérhető volt. Az egyik modell 60 kW (80 LE) Rotax 912 A motorral volt kérhető, ez 5800 fordulatszámmal is képes volt üzemelni. Opcióként háromkerekű futóművel is lehetett kérni. A második modell már 75 kW (100 LE) Rotax 912S motorral 5800 ford./perc propeller sebességgel üzemelt. A harmadik Rotax Falke a család legerősebb motorjával, egy 85 kW (115 LE) Rotax 914F3 volt szerelve és 5800 ford./perc fordulatszámra volt képes. A Falke100LE ami egy 100LE vitorlázó vontató. Végezetül az SF-25CS Falke ami egy SF-25C alaptípus volt módosított légcsavarral. Ezt a modell is különböző változatokban lehett kérni mint Falke 1700, 2000 és Rotax Falke.
SF-25D Falke
SF-25B Limbach 1700A motorral átalakítva.
SF-25E Super Falke
Egy SF-25CS kiterjesztett szárnnyal, keskeny húrú függőleges farokkal, légfékekkel és megemelt buboréktetővel. Ezek a típusok először 1974-ben repültek.
SF-25K K-Falke
SF-25C összecsukható szárnyakkal és nagy tetővel.
Slinsgby T61 Falke/Slingsby Venture
Az SF-25B licenccel beépített változata, 76 darab készült belőle
A Magyarországon használt motoros vitorlázó repülőgépek nagy része ilyen Scheibe Falke típusú, azok közül is hazánkban az SF-25 típus a legelterjedtebb.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése