Legénység: 1 pilóta + 1 utas
Szárnyfesztáv: 8,44 m
Hossz: 6,62 m
Kabin szélessége: ~ 1,17 m
Üres tömeg + felszereltség: változó, de maximális felszálló tömeg (MTOW): 600 kg
Teljesen kompozit szerkezet: carbon + korszerű anyagok, hogy könnyű legyen, mégis elég erős.
Szimmetrikus profil a szárnyon: jobb aerobatikus képességek + fordított/szimmetrikus repülési helyzet támogatása.
Ballisztikus ejtőernyő rendszer (bailout / full airframe parachute) része az opcióknak / egyes kiviteleknek.
Motorizáció, teljesítmény:
Motorválaszték: Rotax vagy ULPower típusok (100–141 LE tartomány)
Maximális sebesség: kb. 241–256 km/h tartományban, attól függően, milyen konfiguráció
Vitorlázósebességnél / stall sebességnél flappokkal: 83 km/h körül
Üzemanyag-fogyasztás: 16-21 liter/óra tartományban
Hatótáv: ~ 800-1000 km opcionálisan, normál tankkal
Motorizáció, teljesítmény:
Motorválaszték: Rotax vagy ULPower típusok (100–141 LE tartomány)
Maximális sebesség: kb. 241–256 km/h tartományban, attól függően, milyen konfiguráció
Vitorlázósebességnél / stall sebességnél flappokkal: 83 km/h körül
Üzemanyag-fogyasztás: 16-21 liter/óra tartományban
Hatótáv: ~ 800-1000 km opcionálisan, normál tankkal
A Magnus Fusion 212 nem az a gép, ami elmegy melletted észrevétlenül. Már messziről elárulja magát a karcsú, de erőt sugárzó sziluett, és az a jellegzetes, mélyebb tónusú Rotax-hang, ami egy pillanat alatt megkülönbözteti a többi ultrakönnyűtől. Ha egyszer láttad gurulni, onnantól felismered bárhol, a formája összetéveszthetetlen. A Fusion mozgása valahol a sportrepülő és a kis túragép között helyezkedik el. Nem ideges, nem kapkod és lebegve fordul, mintha sodródna a levegőben. Felszálláskor röviden gurul, majd egy finom emelkedéssel szinte elválik a földtől, nem „ugrik”. A kompozit törzs mozgása stabil, és a kamerán kersztűl úgy tűnik, hogy a gép még szélben sem rángat. Fotózni kifejezetten hálás típus, mert a szárny és a törzs ívei fényben nagyon szépen rajzolódnak ki, a szárnyvégek és a farokegység letisztult, harmonikus formát adnak és a a sziluettje oldalról nézve felismerhetően Fusion, nem kevered össze semmivel. A Rotax motor hangja alapvetően csendes, de a Fusionnél valahogy mélyebb tónust kap, mint a legtöbb hasonló gépnél. Felszálláskor egy tiszta, de telt zúgás hallatszik, ami magasabb fordulaton átmegy enyhe morajlásba és ez adja a gép karakterét. Nem éles és nem sikító hang, hanem inkább tiszta erő, visszafogott stílussal. Ha hallod a pálya mellett, tudod, hogy ez nem egy átlagos ultrakönnyű, mert elegánsan dolgozik. A Fusion mozgása könnyednek hat és nem feszült. Olyan érzést ad, mintha egy vitorlázógép és egy modern LSA kereszteződése lenne. Emelkedés közben a szárnyak finoman tartják a gépet. A fordulókban kifejezetten elegáns: a szárnyvég mozgása szinte táncol a horizonton. A Magnus Fusion 212 az a típus, amit nem a mérete, hanem a jelenléte tesz nagy géppé.Nem próbál minden áron sportgép lenni, de mégis dinamikus. Nem akar folyamatosan lenyűgözni, mégis elegáns. A mozdulataiból és a viselkedéséből sugárzik, hogy ez egy új generációs magyar repülő, amit nem a nosztalgia, hanem a jövő irányába terveztek. Spotterként a Fusion az a repülő, amit mindig jó elkapni, akár gurul, akár felszáll, akár csak a naplementében áll a betonon. A Fusion 212 gyártása Pécs-Pogány repülőtéren zajlik, a Magnus Aircraft saját, modern gyártóüzemében.
A cég exportál is és Európa több országába, Délkelet-Ázsiába (Thaiföld) és az USA-ba, ahol Magnus Fusion 212 LSA néven FAA-tanúsított változatot is fejlesztenek. A Magnus célja, hogy a gép oktatási platformként is elterjedjen, ezért együttműködnek több repülőiskolával és már több pilóta is szárnyakat kapott.A Magnus külön figyelmet fordított a strukturális biztonságra is. Főbb jellemzői közé sorolható a karbonszálas kabin integrált biztonsági cella, az opcionális ballisztikus mentőernyő valamint az energiaelnyelő zónák a törzs elején.
Ez a kategóriában ritka – a Magnus gépei EASA CS-LSA tanúsítási alapelvek szerint készültek, ami az UL kategóriában komoly minőségi garancia. A Fusion 212 avionikája elérhető Garmin G3X Touch vagy Dynon SkyView glass cockpit rendszerrel is. Ezek kombinálhatók autopilottal, GPS navigációval, sőt, néhány példány ADS-B Out / In modullal is repül. A magyar fejlesztésű repülőhöz méltó módon a kabinban minden a pilóta kényelmét és a biztonságot szolgálja ergonomikus és letisztult elrendezés mellett kiváló a kilátás előre és oldalra is.
A cég exportál is és Európa több országába, Délkelet-Ázsiába (Thaiföld) és az USA-ba, ahol Magnus Fusion 212 LSA néven FAA-tanúsított változatot is fejlesztenek. A Magnus célja, hogy a gép oktatási platformként is elterjedjen, ezért együttműködnek több repülőiskolával és már több pilóta is szárnyakat kapott.A Magnus külön figyelmet fordított a strukturális biztonságra is. Főbb jellemzői közé sorolható a karbonszálas kabin integrált biztonsági cella, az opcionális ballisztikus mentőernyő valamint az energiaelnyelő zónák a törzs elején.
Ez a kategóriában ritka – a Magnus gépei EASA CS-LSA tanúsítási alapelvek szerint készültek, ami az UL kategóriában komoly minőségi garancia. A Fusion 212 avionikája elérhető Garmin G3X Touch vagy Dynon SkyView glass cockpit rendszerrel is. Ezek kombinálhatók autopilottal, GPS navigációval, sőt, néhány példány ADS-B Out / In modullal is repül. A magyar fejlesztésű repülőhöz méltó módon a kabinban minden a pilóta kényelmét és a biztonságot szolgálja ergonomikus és letisztult elrendezés mellett kiváló a kilátás előre és oldalra is.
A Siemens mellett a Magnus Aircraft kifejlesztette ki az eFusion-t, a világ első teljesen elektromos, műrepülő oktatórepülőjét. Az eFlight-díj 2016 győztese lett vele a gyár. Az eFusion ugyanazokat a funkciókat látja el, mint a Fusion 212, de zöld technológia, és szinte semmibe sem kerül a repülés! A magyar kormány a Magnus Aircraftnak odaítélte a “Sikeres Vállalkozók Díját” 2016 májusában a cég fejlesztésére és innovációjára. Az elmúlt 5 évben a Fusion 212 alapján többcélú repülőgépet UL, LSA és VLA kategóriákra fejlesztették ki. A Fusion sorozat a versenyzési örökség és a modern kompozit technológia új generációjának tökéletes kombinációját mutatja be. Ezenkívül a Magnus Pilóta Akadémia 2017 második felében nyílt meg Kínában, hogy kiképezze Kína jövőbeli magán-, szabadidős és kereskedelmi pilótáit. A Magnus arra törekszik, hogy kiemelkedő minőségű és biztonságú terméket hozzon létre, amellett, hogy professzionális pilótaképzést kínál. A cég a skandináv csoport tagja, így az AURTE biztosítja a Magnus ügyfeleinek az Upset Recovery és Aerobatic képzést, amely garantálja a biztonságos és professzionális repülést a Fusion repülőgéppel. Magnus Afrika szintén 2016. október 28-án indult Magnus kereskedelmi és szolgáltató központként. A beszállítók és ügynökök nemzetközi hálózata alapvető fontosságú volt a Magnus Aircraft sikeréhez.












Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése