2023. július 31., hétfő

Július? Áthaladózás!

Rávettem magam, és engedtem a kísértésnek.. 
Elkezdtem nem csak kémlelni és időnként lesni az eget, hanem egyenesen engedve az egykori szenvedélyemnek és hobbijaimnak, egy összevonással egyszerre űzöm mind a kettőt!
Sokkal nagyobb élmény együtt, mint külön és teljesen át tudok közben szellemülni. Azt hiszem ez az amit eddig kerestem! Oké, rengeteget kell e-szerint fejlődnöm és még többet tanulnom, de hajt ami hajt. Lettek szép elcsípések az már biztos!
De lássuk csak szépen sorban, hogy mik is akadtak a hónapban. Eleinte a spottokat kezdtem el felfedezni, mert nekem sem mindegy, hogy a nap hogyan esik az égboltra. Az ellenfény itt is domináns és a légkör is szinte kiszámíthatatlan. De azért a jobb helyszínek és a megfelelő időpontokat kiismerve egész jó képeket lehetett össze csipkedni. Itt most minden új, mert eddig nem rendszerezgettem a képeimet ennyire sosem, és a "skalp" lista is teljesen üres.  Még! Mert hó elején elkezdődött a lista megtöltése, és remélhetőleg ez folyamatosan frissülni és bővülni fog. 


Az első értékelhető fogás egy Airbus A350-900 lett méghozzá a 9V-SMH ami a Singapore Airlines flottájában repül. A gép 11 278 méteren repül és 984km/h halad a célja felé. Itt a légkör még elég zavaros volt, de annyira mégsem, hogy az egyébként nem ilyen célra készített eszköz levadássza a fényképre a repülőt. Természetesen szerkesztésekkel is készülni kell elég rendesen, és és én sem tudom még pontosan, hogy mikor melyik képen merre kezdje hozzá, de lesz ideje kialakulni ennek, hiszen ezt már konkrétan hobbimnak veszem, vagyis ugye a kettő hobbit gyúrtam össze. Így ebben a bejegyzésben különböző próbálkozások sora lesz egyenlőre. 




A következő próbálkozás egy Boeing 747-46NF lett, méghozzá a DHL számára használt Atlas Air által üzemeltetett N856GT. Nem lett sajnos  a legélesebb kés a fiókban, azonban annyira ritka erre felé ez gép, hogy nem törlöm ki majd esetleg csak akkor ha már van egy jobb is róla. A szerkesztés viszont szintén nem kiemelkedő, mert így a rep adatok nem látszódnak. Így tulajdonképpen az nem is maradt meg.


A következő szintén egy nagy vas lett. Kicsit fura a technika, mert nekem a részletesség van megszokva, de próbálkozásnak azért nem rossz. Bááár.. a csoportokban megsértődtek miatta az emberek így máris lett olyan csoport amit ha sikerül tűélesen fotózott képeket készítenem akkor is kerülni fogok. De ez egy ilyen dolog. A fenti fogás az Emirates Airways Airbus A380-842 repülője, az A6-EUV ami London - Dubai járatát teljesítette éppen a fejem felett, 11 902 méteren és 937km/h sebességgel. A kép készítési hibákkal folyamatosan fogok megküzdeni, a szerkesztési gondokkal meg lehet meg is vagyok, hiszen ezen már egy jó összefoglaló kép sikeredett össze. Látszik az útvonal és a rep adatok is a képem mellett.


Aztán ezt követte a feni szintén jól sikerült kép. Ezen egy Scandinavian Airlines által repült Airbus A320neo látható, méghozzá az EI-SIV. Ez a gép 11575 méteren repül éppen 769km/h sebességgel. Össze ugyan nem lett szerkesztetve, de valószínűleg kap ez a sztori egy oldalt, ahol légitársaságok alapján szétválogatva fogom majd rendszerezni a könnyebb szemléltetés és vissza kereshetőség miatt. Sőt mi több, a hatósági légi járműveket külön kategóriába rakom, azaz külön oldalként, szintén hatóság alapján szétválogatva. 


Egy kicsit lemaradós stílusban de a többihez képest mégis ez a kép lett sikeresebb. Ezen az Emirates Airways egyik nagy vasa, egy Airbus A380-861, az A6-EOB látható amint Dubai és Amsterdam közti útvonalát lépi meg 12192 méteren és 796km/h sebességgel. A szerkesztésen még mindig gondolkodom. Ha jobbak lesznek a képek, lehet azon változtatok. De addig is látszik a rep adat, a gép, és annak pillanatnyi pozíciója.


Majd ismét egy kisebb gépet sikerült jól elkapnom! A fenti gép a Birman Bangladesh Airlines S2-AJU Boeing 787-8 Dreamlinere. 12192 méteren repül 782km/h sebességet.


A következő kép csak azért maradt meg, mert egész jól áll neki a "bokor spotting". Sajnos lehetett volna élesebb, de ezek az első nagy próbálkozások, így le nem szegi a kedvemet. Sőt, végre sikerült elcsípnem egy Korean Air által repült Boeing 747-8-st, a HL7623! Ez a gép éppen 10973 méteren repül 849km/h sebességet.


Az első értékelhető Qatar Airways fogásom! Az Airbus A350-1041 repülő A7-AOA regen van nyilvántartva és útját felettem éppen 11278 méteren tette meg. Bár a szerkesztés egész jó, a rep adat nem teljes, így ez a fajta szerkesztés is, csak inkább próbálkozás szagú!


A hónap fogásokból nem volt szegény, sőt szerencse, szerencsére jött, hiszen a Birman Bangladesh Airlines S2-AJU Boeing 787-8 Dreamlinerét sikerült még egyszer elcsípnem. Ezúttal is 12192 méteren repült felettem 782km/h sebességen. 


Aztán sikeres lettem az Emirates Airways kisebbik tagjával is. Ugyanis az A6-ECA-t sikerült értékelhetően lencsevégre kapnom. Ez a repülő egy Boeing 777-36N(ER). A gép éppen Dubaiból Frankfurtba tartott a fejem felett 10973 méteren és 782km/h sebességgel.


Ez a kép itt feljebb, már egy szép elindulás a hobbim útján! Ugyanis ha nem mozdul bele, akkor a lajstrom is olvashatóbb lenne ezen a Korean Air Boeing 747-8-as repülőgépen. A repülő a HL7638 reggel repül és éppen 10973 méteren hasított 809km/h sebességgel. Azt hiszem kezdem megtalálni a megfelelő időzítést.


Tudom, hogy őrültség, de én egy őrült ember vagyok. Főleg ha élvezem is amit csinálok. Így ha már kezdem megtalálni a fotó időzítését akkor miért is ne menjünk rá a komolyabb dolgokra, nem igaz? Ahhoz képest, hogy egy gombos tű feje a gép az égen, egész jól sikerült elkapni ezt az Europen Air Charter McDonnell-Douglas MD-82 jetet ami egyébként az LZ-LDM volt. 10363 méteren és 761km/h sebességgel.


Hopp! Itt az első propelleres képem! Én mondtam, hogy nagyon szerencsés volt a júliusi kezdés! Majd kicsattantam örömömben! Jajj, de szép volt a hangja is. Ezt a gépet egyébként pont a dombon kaptam el. Innen nagyon jól lehet spottingolni, bár a nap ugye mindig ugyan oda esik és nincs amivel lehetne ellensúlyozni, de nagy része az égnek így is jól belátható. Ez a gép egy DAT (Danish Air Transport) ATR 72-500, az SE-MDC és éppen leszálláshoz vette fel az utat Ferihegy felé, egyenesen Belgrádból. Így 3658 méteren kaphattam el, 467km/h sebességgel. Személy szerint nagyon imádom a propelleres monoplánokat és a turbó prop gépeket egyaránt. Remélem sosem fogynak el az égről ezek! 


Sikeresen készítettem el a második ilyen típusú gépről a fényképemet! Ez ismét egy kellemes meglepetés volt számomra. a Hangja továbbra is brutál jó, és Tarom ATR 72-600 sem volt még nekem a palettán. Sőt, Tarom egyáltalán nem, bár ezt ugye erre a hónapra mindenre szinte elmondható. A repülőgép Ferihegyről szállt fel Bucharestbe tartva, és az YR-ATL éppen 4252 méteren emelkedett 442km/h sebességgel.


Akárcsak az előző képen, ezen is érezhető a rosszul megválasztott időpont. Nagyon fátyolos volt még az ég sajnos, de már lőni akartam a képeket. Majd idővel hozzá szokok ehhez is, azonban addig is sikerrel fogtam egy KLM Royal Dutch Airlines Boeing 777-200 gépet, a PH-BQE-t! 10058 méteren közlekedett felettem 955km/h órával.


Ezen a képen viszont kár a fátyolos égért.. Ez a gép a HS-TKR és a Thai Airways  Boeing 777-300ER repülőgépe. 10973 méteren repült és 786km/h sebességgel.


Ezt a képet inkább csak szemléltetésből rakom be. Ezen a Royal Jordanian Frankfurtból Ammanba tartó járatát láthatjuk. Meg azt, hogy milyen kegyetlen tud lenni az időjárás. Azért a listába meghagyom magamnak mert ritka gépnek vélem. De annál többet amit látni a képen, megjegyezni sem érdemes. Nem mindig olyan egyszerű ez..


Persze ha jobb idő van, vagyis odafent szebbek a viszonyok, akkor rá lehet menni a nagy falatokra és tesztelni a tudásunkat. A kép rekesz és időzítés volt itt a tét, és teljesen jónak érzem. Hiszen ez az Europen Air Charter McDonnell-Douglas MD-82 jet a méretéhez és távolságához mérten nagyon jól sikerült. Az LZ-LDP volt. 10066 méteren és 946km/h sebességgel közlekedett éppen.


Zárásnak pedig ismét két fátyolos képet rakok be, viszont legalább érdekes. Az egyik az ez itt fent, az American Airlines Boeing 787-8 Dreamlinere, az N875BD ami 11575 méteren repült 860km/h sebességgel, és azért ilyen beállítással, mert eddig gondolkoztam, hogy akarom-e én ezt erről a gépről. De elég ritkán látok fent AA gépet.


A másik pedig ez a kép, amin ismételten egy szerencsés helyzetben lehetett részem, hiszen a HS-TKR már feljebb egyszer szerepelt. A Thai Airways  Boeing 777-300ER repülőgépe vissza fele úton már 10363 méteren és 881km/h sebességgel érkezett a fejem fölé.

Remélem sikerült egy kicsit szemléltetnem és egyben meg is szerettetnem a planespotterkedést. Mert a közeljövőben leginkább erről fog szólni a fotóblog további tartalmait illetően. Én pedig igyekszem a hobbijaim összegyúrását követően felvenni a ritmust az új közeggel és kihívásokkal, hogy minél jobb minőségű képekkel tudjam bemutatni a spottokat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére