2023. augusztus 31., csütörtök

Mit hozott az Augusztus?

Egyre jobban kezdek rámenni a spottingra. Értem ezt úgy, hogy amit múlt hónapban elkezdtem azt erősebben folytatom. A gép szinte mindig nálam van, mert eddig is mindig megálltam megkeresni, ha valaminek meghallottam fent a hangját. Vagy ha olyat láttam radaron ami érdekesebb. Most hogy a hobbijaimat összevontam, pedig még izgalmasabbnak érzem ezt az egészet. Kicsit tartok attól, hogy beszippant, de ha valami beszippant akkor az mindenképpen valami repüléshez köthető dolog legyen, úgy vagyok vele. Ezért nem érzem akkora problémának. Augusztusban elég sokszor tekintettem fel az égre a géppel. Volt, hogy otthon az erkélyről, egy jó hideg tejeskávé társaságában ültem ki a 70°-ba, vagy a természetben megejtett sétáim alkalmával rántottam elő a gépet. Sőt, a direkt spottokat keresve is találtam olyan helyeket, ahova érdemes vissza menni bármikor, a napszakjának megfelelően persze. 

Így sikerült bele futnom a munkahelyem közelségében a fent látható Sikorsky UH-60M Black Hawk, 11-20389-es helikopterre, amivel az augusztusi spotting egy elég erős kezdéssel indult meg. Ez a gép az USAF flottillájába tartozik és 495 méteren 216 km/h sebességgel csíptem meg. Ehhez azért kellett az a szerencse is, hogy Kecskeméten található az MH 51. vitéz Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, ahol a NATO időnként gyakorlatozás céljából megjelenik. Tervezek az itteni spottingokról egy külön bejegyzésben érkezni, mert az úgy lesz majd szép, de volt szerencsém néhány géphez szerencsére. 


Aztán szintén hó elején, folytatódott a lajstrom lista gyűjtése, és mivel most kezdtem így, géppel spottingolni, ezért most még minden új, és talán ez az évre el is lesz mondható. Így lesznek néha olyan fátyolos képek, mint a fentiek, hiszen ez volt az első értékelhető Sky Express fogásom. A fenti gép egy Airbus A320neo, az SX-GNA ami éppen 11 582 méteren húzott át felettem 760km/h sebességgel. Az ilyen képeket csoportokba ár fel se rakom, mert tulajdonképpen annyira "fogyasztó" lett mindenki, hogy teljesen kihalt az emberekből az, hogy online térben közösségben gondolkodjon és ne a rettenthetetlen minőséget keresse ami neki kijár, hogy az már szinte számomra zavaró. Nem boomerkedni akarok, de azért néhány éve még ez nem volt ekkora divat. Tudtuk segíteni és tanácsokkal ellátni egymást a Google a barátod helyett, és tudtunk kicsit részesülni mások olyan irányú örömeiben amik az első dolgokhoz köthetőek. Kíváncsi leszek milyen lesz majd az a világ amiben mindenki barátja a Google lesz és ember-ember közt nem születnek többé barátságok, csak dealek és fogyasztásig tartó ismeretségek. Na de inkább menjünk tovább. 


Ugyanis ezt követte az egyik kedvencem, mármint letisztult festését illetően, a Virgin Atlantic Boeing 787-9 Dreamlinere, a G-VNYL. Ez a gép éppen 11 575 méteren utazott célja felé 824 km/h sebességen. Próbáltam kitapasztalgatni, melyik a legjobb megoldás a fátyolosabb időkben és a Panasonicban találtam egy "Üvegen Át" módot, amivel érezhetően jobbak az ilyen képek. Bár idővel kerülni fogom mert jobban szeretnék minél élesebb képeket készíteni a jövőben. De egyenlőre próbálkozok inkább. Viszont ezen a feliratok és a lajstrom is már majdnem látszik. 


Aki olvasta a legutóbbi repülőtéri élményemet még 2021-ben, annak ismerős lehet a HA-CTI. Ugyanis ezzel a kis Cessna 150M-l már találkoztunk otthonában az LHJK (Jakabszállási Repülőtér)-n. Több másik társával együtt persze. Ha még nem olvastad, akkor érdemes megnézned. Szóval, ez a kis Cessna éppen elrepült a közelemben így a kezdeti spottingolásom első komolyabb lépéseinek is a részese lett. 


A következő jobb fogásom egy Air India flottába tartozó Boeing 787-8 Dreamliner lett. A VT-ANJ az úti célját felettem teljesítve éppen 12 192 méteren haladt 873 km/h sebességgel. 


A fenti gép már ismerős lehet az előző bejegyzésből, hiszen a spotter pontról fotóztam már a HUNAF szállítószázadának Airbus A319-112 repülőgépét. Azonban ez most a 605, ami éppen leszálláshoz érkezik a reptérre. Ezt pedig a képen 229 méteren 214 km/h-val teszi. 


A hónap közepe táján, egy újabb ismerős repült fölém. Méghozzá a szintén Jakabszállási Airport (LHJK) egyik repülője a HA-DID. A fent említett bejegyzésben már vele is találkozhattunk. Ez egy Cessna 172E Skyhawk kis repülőgép. Viszont sajnos az általam használt ADS-B oldalakon nem szerepelt így repülési adatokat nem tudok róla írni. Azt meg kell hagyni, hogy a repülési tulajdonságait és hangját tekintve, át suhant bennem a gondolat, hogy "Milyen jó lenne vele repülni!". Talán egyszer össze is jön. Sosem lehet tudni. Ebben a hónapban életem egyik nehezebb szakaszába kerültem, és fura, hogy ilyen pozitív gondolatokkal vagyok néha mégis. Talán a spotting az amiben megtaláltam önmagam?


A hónap közepe ráadásul szintén erős lett, hiszen a HUNAF egyik MIL Mi-17 is fölém reppent. Nevezetesen a 704, viszont itt sem tudok repülési adatokat, hiszen egyik általam használt ADS-B trackeren nem találtam meg. Én aztán kimentem Gripenezni a spotter pontra, de arról is egy másik bejegyzésben akarok bemutatózni.


Viszont a katonai éránál megmaradva, örömmel vettem, hogy a HUNAF egyik Dassault Falcon 7X repülője, a 607 elhúzott felettem. Az éppen training repülésben részt vevő gép 1181 méteren és 364 km/h sebességgel teljesítette a feladatait. 

Ez a hónap rengeteg élménnyel és új kép sorozattal lepett meg. De ezek leginkább egy másik bejegyzésben fognak szerepelni. 






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kedvenc!

Visszatértem LHJK-ra, mert érdekelt a felújított Mig-15 bisz

Egy jó ideje nézegetem már a repülős hírek közt, hogy a Jakabszállás Airporton  nyugállományozott MiG-15 bisz állapota változott a legutóbbi...

↑ Vissza a tetejére ↑ Vissza a tetejére